نحوه عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است

لیزر موهای زائد امروزه یکی از پر طرفدارترین شیوه ها جهت حذف موهای زائد محسوب می گردد. علت استقبال زیاد و فراگیر از این شیوه، کم عارضه بودن و موثر بودن این روش و نکته بسیار مهم دیگر طولانی بودن اثر این شیوه و عدم نیاز به تکرار مجدد آن پس از انجام جلسات درمان برای مدت طولانی می باشد.

دستگاه ها و تکنولوژی های پیشرفته برای انجام لیزر امروزه اجرای این شیوه جهت حذف موهای زائد را بسیار پر طرفدار و راحت نموده است. یکی از پرکاربرد ترین تکنولوژی ها لیزر موهای زائد دستگاه های الکساندرایت و همچنین لیزر دایود می باشد که البته استفاده از دستگاه های با برند معتبر در این تکنولوژی ها بسیار توصیه می گردد. به طور نمونه دستگاه های الکساندرایت نابلکس، الکساندرایت دکا، الکساندرایت کندلا و الکساندرایت نابلین از معتبرترین این دستگاه ها در این زمینه می باشند.

عملکرد لیزر بدین گونه است که دستگاه لیزر با اشعه و با طول موج مشخصی که هم وابسته به نوع دستگاه بوده و هم از طریق امکانات موجود در دستگاه قابل تنظیم می باشد، بر سطوح پوست تابیده می شود. این اشعه تابیده شده از لایه های روی پوست عبور کرده و ایجاد یک انرژی و حرارت در ملانین های موجود در ریشه مو می نماید. این انرژی تابیده شده به پوست و جذب شده توسط ملانین ها موجب می گردد تا رشد موهای زائد توسط این ریشه ها متوقف شده و از آن جلوگیری به عمل آید. هدف اصلی از لیزر موهای زائد نازک و کرکی شدن و در نهایت کاهش رشد و توقف آن است. اینکار برای اینکه به درستی و کامل صورت گیرد نیاز به تکرار در چند جلسه را دارد. که تعداد این جلسات مورد نیاز کاملا به ناحیه مورد نظر، رنگ پوست، ضخامت و رنگ موهای بدن دارد که معمولا با مشاوره قبل از انجام لیزر توسط یک پزشک مجرب و متخصص تعیین و مشخص می گردد.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com