بهترین روش های کاهش درد مفاصل چیست

بهترین روش های کاهش درد مفاصل چیست

آسیب و جراحات و یا بیماری هایی که بر روی رباط، بورس‌ها ( کیسه‌های حاوی مایع سینوویال که در اطراف مفاصل وجود دارند) یا تاندون های اطراف مفصل تاثیر می گذارند ، یکی از شایع ترین علل درد مفصلی است. هنگامی که رباط ها، غضروف و استخوان درون مفصل دچار آسیب می شوند، درد نیز افزایش می یابد. درمان درد مفاصل در فصل سرما پر رنگ تر می شود. درد مفاصل از بیماری های شایعی است که افراد در فصول پاییز و زمستان از آن بیشتر رنج می برند. درد مفاصل باعث می ‌شود تا فرد زندگی عادی خود را از دست داده و متمرکز بر درمان درد مفاصل شود. به همین علت است که توصیه می‌ شود راهکارهایی مد نظر قرار گیرد تا قبل از بروز بیماری با عنوان درد مفاصل از آن پیشگیری به عمل آید. درد مفاصل، مانع سرعت ما در تحرک و همچنین باعث کاهش میل به زندگی کردن می شود. این مشکل معمولا به صورت التهاب ظاهر می شود، که معمولا با تورم مفاصل، قرمزی، از دست دادن عملکرد مفصل و سفتی مشخص می شود.درد مفاصل دارای درمان های بسیار زیادی است که برخی از آنها، به داروها متکی هستند ، که می تواند موثر باشد اما بعضی از آنها ممکن است که به علت وابستگی بیش از حد، باعث ایجاد عوارض جانبی شوند.

در اینجا به بیان برخی از روش های موثر جهت درمان یا کاهش درد مفاصل خواهیم پرداخت :

فیزیوتراپی : فیزیوتراپی می تواند یکی از درمان های مفید برای درد مفاصل باشد. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا درد مفاصل را درمان کنید و از طرفی احتمال ابتلای مجدد به این گونه آسیب ها را کاهش دهید. در حالی که که این روش بسیار کمک کننده است، اما برخی پزشکان ترجیح می دهند با روش های دیگری مانند سرما یا گرما درمانی، تحریک عصب و … درد مفصل را کاهش دهند.

آب درمانی : شنا کردن، ایروبیک‌های آبی و سایر فعالیت‌های مرتبط با آب می‌تواند انعطاف پذیری و قدرت بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که تمرینات و ورزش‌های آبی می‌تواند باعث کاهش درد شود و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود ببخشد. در این میان مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ۴۵ دقیقه تمرین ورزشی آبی می‌تواند درد زانو را کاهش دهد.

چای گزنه : گزنه، یک گیاه خاردار و تیغ دار است و در از بین بردن ناراحتی ها به ویژه درد مفاصل بسیار کاربرد دارد و تاثیرگذار است.این گیاه شامل ترکیبات فعالی است که التهابات سیتوکین را کاهش میدهد. سیتوکین ها، بیشتر در پاسخ به یک تحریک٬ ترشح می شوند و وظیفهٔ انتقال پیام بین یاخته ها را برعهده دارند و به علت پاسخ ایمنی التهاب را کاهش می دهند. در برگ های گزنه، پروتئینی وجود دارد که سیتوکین های موجود در بافت مفاصل را فعال می کنند.چای گزنه ممکن است یکی از بهترین درمان ها محسوب نشود، اما هزینه کمی دارد و آسان و قابل دسترس برای استفاده می باشد. چای آن را می توانید با برگ های خشک گزنه یا برگ های تازه گزنه تهیه کنید و مقداری عسل یا دارچین برای طعم بهتر به آن اضافه نمایید.

ماساژ درمانی : التهاب عضلات ناشی از استئوآرتریت با ماساژ درمانی، تسکین می یابد. ماساژ باعث به جریان افتادن خون و گرم شدن و تسکین درد می شود. بهتر است از یک درمانگر ماساژ که بیماران استئوآرتریت را درمان کرده است، کمک بخواهید، زیرا ورم مفاصل بسیار حساس هستند و باید با احتیاط رفتار کنید. می توانید از پزشک خود کمک بخواهید.

ماهي : اسيد چرب امگا۳ موجود در بدن التهاب مفصل را کاهش مي دهد. امگا۳، توليد آنزيم هايي را که بافت هاي غضروف را از بين مي برد، متوقف مي کند.

مخلوط مرکبات : سه پرتقال، سه لیمو و سه گریپ فروت را خرد کنید و سپس به مدت 24 ساعت در یک ظرف بزرگ قرار دهید. پس از گذشت زمان، سه قاشق غذاخوری کرم تارتار، یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم،یک چهارم آب جوش را به مرکبات اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط برای یک روز باقی بماند. بعد، مواد تشکیل دهنده را با استفاده از پوره ساز سیب زمینی مخلوط کنید. روزانه مقداری از این مخلوط را با هر وعده غذایی برای کاهش آرتریت و درد مفاصل مصرف کنید.

پیاده روی : همانطور که اشاره شد، عدم فعالیت، علت اصلی درد زانو در بسیاری از موارد است. به این دلیل که با افزایش سن، حجم کاری کاهش می یابد، افراد میانسال و مسن، تمایل خود را برای تحرک فیزیکی از دست می دهند. برای ایجاد تعادل در این زمینه، یکی از راه های درمان زانو درد در افراد مسن، پیروی از یک برنامه روزانه پیاده روی در هنگام صبح یا عصر است. به این صورت، فرد می تواند مصرف انرژی خود را در حد متعادل و صحیح نگه دارد. به خاطر داشته باشید که سبک زندگی نشسته، باعث خشک و در نتیجه دردناک شدن زانو ها میگردد.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com