بهترین شیوه های کاهش زانو درد چیست

بهترین شیوه های کاهش زانو درد چیست

زانودرد بدون توجه به علت آن می‌تواند مشکلی بسیار بزرگ برای زندگی افراد به شمار بیاید. درد در مفصل زانو باعث اختلال در حرکات اساسی شده و فرد را مجبور می‌کند تا شرایط زندگی خود را با این عارضه وفق دهد. هر کاری از راه رفتن تا خودرو گرفته تا خم شدن و نشستن و خارج شدن از رختخواب در زمان وجود زانودرد دشوار خواهد شد. زانو درد ناراحتی شایعی است که بر اثر مشکلات کوتاه مدت یا بلند مدت ایجاد می‌شود. خوشبختانه، بسیاری از مشکلات کوتاه مدت زانو نیازی به درمان پزشکی ندارند و می‌توانید به تنهایی آن را تسکین دهید. افزون بر این، داروهای خانگی زیادی وجود دارند که به درمان زانو درد طولانی مدت کمک می‌کنند. سبک زندگی ما در ایران مانند نشستن بر روی زمین و استفاده از دستشویی ایرانی و وجود پله در منازل اپارتمانی و از طرفی کاهش فعالیت ورزشی موجب تشدید ایجاد مشکلات زانو درد در بین مردم شده است. از طرفی در قشر ورزشکار با زانو درد های دیگری مواجه هستیم . تعدادی به دلیل اینکه قبلا فعالیت ورزشی نداشته اند و ناگهان وارد ورزش سنگسن می شوند دچار مشکلات زانو درد می شوند و تعدادی در حین ورزشهای سنگین دچار زانو درد ماشی از پارگی منیسک و یا درد زانو ناشی از پارگی رباط می شوند.

در اینجا به بیان برخی از بهترین شیوه های کاهش زانو درد خواهیم پرداخت :

فعالیت بدنی مناسب : استئوآرتریت (OA) یا همان بیماری آرتروز یکی از شایع‌ترین دلایل زانو درد است. ورزش، آرتروز را به تأخیر می‌اندازد. به طور کلی، فعالیت جسمی، سلامت بافت غضروف را افزایش می‌دهد، چه فرد مبتلا به استئوآرتریت باشد یا نه. ورزش همچنین راه های حمایت بدن از مفاصل را تقویت می‌کند. تقویت عضلات پا به ویژه برای زانوها بسیار مفید است. افراد مبتلا به درد مفاصل می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند تمرینات هوازی (ایروبیک) در آب بهره مند شوند، زیرا این ورزش فشار کمی بر زانوها وارد می‌کند.

سرکه سیب : 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب تصفیه شده، مخلوط کنید. این مخلوط را یکبار در طول روز بنوشید، تا زمانی که به طور کامل بهبود پیدا کنید. همچنین می توانید دو فنجان سرکه سیب را در وان حمام با آب داغ مخلوط نمایید و به مدت 30 دقیقه زانوهایتان را در آن غوطه ور کنید. این کار را یک بار در روز تا مدت ها تکرار کنید. همچنین می توانید یک قاشق سرکه سیب و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و از آن برای ماساژ زانو هایتان استفاده کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن درد، یک یا دو بار در طول روز تکرار کنید.

نوشیدن آب : بدن انسان به مقدار قابل توجهی نیاز به آب دارد و این مسئله در سلامتی نیز بسیار موثر و دارای اهمیت است. به گونه ای که مصرف به اندازه آب درد زانو را کاهش می دهد. آب در بدن موجب نرم تر شدن غضروف ها و درنتیجه حفظ گردش خون و بهبود رسیدن مواد مغذی به مفاصل می شود.  هم چنین به علت دفع سموم از مفاصل زانو درد ناشی از آن نیز تسکین می یابد.

يوگا : يوگا درمان بسياري از مشکلات جسمي است. با اين ورزش هر نوع دردي را مي توان درمان کرد و مغز و قلب را سالم نگه داشت. يوگا همچنين در رفع درد پا نيز موثر است. بسياري از حالت هاي يوگا عضله زانو را تقويت مي کند و انعطاف پذيري آن را افزايش مي دهد. يوگا براي رفع درد مکرر زانو بسيار مفيد است.

کاهش وزن : افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند، بیشتر ممکن است به زانو درد دچار شوند. زیرا تحمل وزن اضافی، فشار بیشتری را به مفاصل وارد می‌کند. به همین دلیل، کاهش وزن دردهای دراز مدت زانو (از جمله درد ناشی از آرتریت (التهاب مفصل)) را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، اضافه وزن التهاب بدن مبتلایان آرتروز را افزایش می‌دهد، زانوها نیز از این التهاب تأثیر می‌گیرند.

زنجبیل : یک تکه کوچک از زنجبیل تازه را له کنید و به یک فنجان آب بیافزایید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد.همچنین می توانید مقداری عسل و آبلیمو را به آن بیافزایید. این نوشیدنی را 2 تا 3 بار در طول روز استفاده کنید. همچنین می توانید روغن زنجبیل را دو تا سه بار در طول روز روی محل آسیب دیده ماساژ دهید.

ماساژ دادن : ماساژ آرام زانو با استفاده از روغن ولرم موجب کاهش التهاب و تقویت گردش خون در بدن می شود. بهتر است برای درمان زانو درد تان از 2 قاشق مربا خوری روغن خردل و 5 سیر رنده شده استفاده کنید.  هم چنین روغن ولرم نارگیل نیز تسکین دهنده خوبی برای درد و بهبود گردش خون است.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com