بهترین روش ها جهت درمان افسردگی چیست

بهترین روش ها جهت درمان افسردگی چیست

افسردگی نوعی اختلال در سلامت روان فرد محسوب می شود که در بیشتر موارد توصیه می شود مورد درمان قرار گیرد. زندگی همه نوع آدم را از ثروتمند و فقیر تا پزشک و وکیل را به این سو و آن سو می‌کشد. در زندگی گاهی به اوج می‌رسیم و گاهی به پایین‌ترین نقطه! در این میان هستند کسانی که به افسردگی دچار می‌شوند و روزها را با بی‌حوصلگی پشت سر می‌گذارند. افسردگی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که تقریبا تمام انسان‌ها ممکن است آن را تجربه کنند؛ زمان‌هایی که احساس می‌کنید میل و اشتیاقی به انجام هیچ کاری ندارید، نسبت به زندگی بی میل هستید، علاقه ای به حضور در جمع ندارید، به شدت در خود فرو رفته و مدام تصاویری از مشکلات، روح و ذهن شما را آزار می‌دهد. تفاوت‌های فردی، تفاوت در شدت و نوع افسردگی لزوم شناسایی انواع روش‌های درمانی و انتخاب بهترین گزینه را مشخص می‌کند. بدون شک گام نخست برای درمان، ریشه‌یابی و بهره گیری از مشاوره است.

در اینجا به بیان برخی از بهترین روش ها جهت درمان افسردگی خواهیم پرداخت :

به آنچه در اطرافتان می‌گذرد زیاد توجه نکنید : اگر دچار افسردگی شده‌اید باید بدانید که برای درمان افسردگی‌ نباید به اطراف توجه کنید بلکه باید خوش باشید، اگر بی‌حوصله هستید هیچ چیز دیگری به‌غیر از شادی نمی‌تواند شما را از این حالت خارج کند. پس به به آنچه در اطرافتان می‌گذرد، توجه نکنید و خوش باشید.

غذای سالم بخورید : هیچ رژیم جادویی وجود ندارد که افسردگی را رفع کند. ایده خوبی است که ببینید چه چیزی می‌خورید. اگر افسردگی باعث پرخوری شما می‌شود، کنترل اشتها کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید. با اینکه هیچ چیز قطعی نیست، اما غذا‌هایی با اسید‌های چرب امگا ۳ (مثل قزل آلا و tuna) و اسید فولیک (مانند اسفناج و آووکادو) می‌تواند به تسکین افسردگی کمک کند.

تغییر سبک زندگی : تغییر سبک زندگی یکی از ساده‌ترین و در عین‌ حال مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های بهبود افسردگی می‌باشد. حتی سایر روش‌های درمان نیز در سایه‌ی تغییر سبک زندگی بهتر عمل خواهند کرد. گاهی‌ اوقات تغییر سبک زندگی و حال‌ و هوای فرد بیمار باعث می‌شود که به پیگیری درمان هیچ نیازی وجود نداشته باشد.

ورزش کردن : ورزش روزانه به‌ اندازه‌ی درمان دارویی می‌تواند اثربخش باشد. ورزش باعث می‌شود تا مواد شیمیایی نشاط‌آور و انرژی‌بخشی چون سروتنین و اندورفین در مغز آزاد شوند و سلول‌های مغزی رشد کنند؛ کاری که داروها به‌طور مصنوعی انجام می‌دهند، به شکل طبیعی در مغز انجام می‌شود. منظور از ورزش، آمادگی در حد شرکت در مسابقات دوی ماراتن نیست، بلکه انجام روزانه‌ی ورزش در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است. ورزش‌هایی مانند ایروبیک یا پیاده روی ساده نیز ازجمله ورزش‌های مناسب برای بهبود افسردگی هستند.

استفاده از هل : بوی دل انگیز و فوق العاده هل،عصب های مغز را آرام میکند. کمی چای برای خودتان آماده کنید و پودر دانه های هل را به آن اضافه کنید.و چایتان را کم کم بنوشید. همچنین میتوانید شکر و پودر 2 عدد دانه هل رابه یک فنجان آب گرم بیفرایید. آن را بجوشانید.سپس به صورت نوشیدنی گرم آن را بنوشید.

از برخی افراد دوری کنید : اما از آن سو هم در نظر داشته باشید که مراوده و وقت گذراندن با کسانی که سعی می‌کنند به شما بقبولانند برای فرار از افسردگی باید آن را نادیده بگیرید هیچ سودی به حال شما ندارد. درست مانند این است که به کسی که سرطان دارد بگوییم تومورهای بدخیم‌ را کوچک کن یا از کسی که دیابت دارد بخواهیم قند را از خونش خارج کند. به گفته دبورا سرانی نویسنده کتاب زندگی با افسردگی، به عنوان بخشی از نیازهای شما در درمان افسردگی شما باید بیاموزید که افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید. بنابراین احاطه شدن شما با افرادی با افکار مثبت و پذیرش نگرش آن‌ها به شما کمک می‌کند که مثبت‌ اندیشی را در ذهن خود پرورش دهید و در حقیقت در محیطی شفابخش قرار بگیرید.

خودتان را تشویق کنید : بسیاری از افراد افسرده در پاداش دادن به رفتارهای مثبت خود ناکام هستند. برای مثال آنها به ندرت خودشان را تحسین می کنند و یا در مورد خرج کردن پول برای خودشان تردید دارند. در بسیاری از مواقع افراد افسرده فکر می کنند که بی ارزش تر از آن هستند که خود را تحسین کنند. برخی از افراد افسرده نیز تصور می کنند اگر خود را تحسین کنند تنبل می شوند و در سطح پایین باقی می مانند.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com