بهترین راه برای کاهش غلظت خون چیست

بهترین راه برای کاهش غلظت خون چیست

بسیاری از بیماران زمانی‌که به متخصص مراجعه می‌‌کنند، اصطلاح غلیظ شدن خون را به کار می‌‌برند که درست نیست و غلظت خون تعریف خاص خود را دارد. افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون را، غلظت خون می گویند. اگر میزان هموگلوبین خون در آقایان بیشتر از ۱۸ و در خانم ها بیشتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر باشد، غلظت خون گفته می‌شود. از آنجایی که غلظت خون می تواند عامل ابتلا به بیماری های دیگر باشد ، لازم است راههای پاکسازی و کاهش غلظت خون بررسی شود. فردی که دچار غلظت خون شده است ریسک سکته مغزی و قلبی در وی بالا می‌رود و در اغلب اوقات دارای فشارخون بالایی است و گاهی ممکن است از طریق بینی دچار خونریزی شود.

در اینجا به بیان برخی از بهترین راهکارها جهت کاهش غلظت خون خوایم پرداخت :

دمنوش جو : غلظت بالای خون، کندی حرکت خون در رگ‌ها و مغز را موجب می‌شود، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، تشکیل لخته‌های خونی، سکته قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات انمجام شده دمنوش جو خون را رقیق می‌کند.الکیل پیرازین موجود در دمنوش جو باعث کاهش غلطت خون می‌شود. مصرف این دمنوش بهبود جریان خون را به همراه دارد و میزان ابتلای افراد به سکته را کاهش می‌دهد. مصرف دمنوش جو برای مردان میانسال، سالمند و افراد سیگاری مناسب است.

رژیم غذایی متعادل : حفظ رژیم غذایی برای نگه داشتن وزن برای افراد مبتلا به پلی سیتمی بسیار مهم است ، رژیم متعادل با هدف فرآهم کردن مقدار مناسب کالری,پروتئین , ویتامینها و مواد معدنی که بدن شما برای حفظ وزن و عملکرد درست به آنها نیاز دارد پزشک و یا متخصص تغذیه میتواند به شما در تعیین نیاز های شخصی کمک کند.به طور کلی یک رژیم عذایی غنی از مواد معذی است از ار گروه غذایی مانند:میوه ها ,سبزیجات ,تمامی دانه ها,پروتئین ها و غذاهای کم چرب است.

تخم کتان : تخم کتان به جز فوایدی که برای لاغر شدن و کاهش وزن دارد به علت دارا بودن فیبر برای تصفیه کردن خون نیز مفید است . برای اینکه میزان فیبر بدن شما به طور کامل تامین شود و دستگاه گوارش شما کاملا تقویت شده و از مشکلات ان جلوگیری گردد ، از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

تاثیر استرس بر غلظت خون : استرس، کار و فعالیت زیاد بر روی بیماری غلظت خون تاثیری ندارد و تنها عامل بروز غلظت خون کاذب می شوند. برای درمان غلظت خون کاذب از مایعات و در غلظت خون اولیه از خونگیری و داروها استفاده می شود و در نهایت در غلظت خون ثانویه باید بیماری های زمینه ای که موجب بروز غلظت خون شده است، برطرف شود.

سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود. زمانی که سیر خام خورده می شود خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل می کند. همچنین با تولید اکسید نیتریک، به گشادی رگ های خونی و حل شدن لخته های خون کمک می کند.

خون دادن : کسانی که غلظت خون دارند می توانند خون دهند. البته خون این افراد پس از اینکه از رگ گرفته می‌‌شود، قابلیت استفاده ندارد و باید دور انداخته شود چراکه کیسه‌‌های جمع‌آوری خون، به میزان استانداردی حاوی ماده ضدانعقاد خون هستند و خون کسانی‌که دچار غلظت خون هستند، در این کیسه‌‌ها به سرعت لخته می‌‌شود و قابل استفاده برای بیمارانی که نیازمند به دریافت خون هستند، نیستند.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com