مناسب ترین راه برای افزایش وزن چیست

مناسب ترین راه برای افزایش وزن چیست

برخلاف رژیم افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن افراد لاغر تجویز می شود، معمولا زمان بر هستند و شاید حتی از یک ماه تا ۳ ماه زمان لازم باشد تا وزن فرد لاغر زیاد شود. به یاد داشته باشید برای حل مشکل لاغری باید صبور باشید. با این که چاق شدن از نظر بسیاری از افراد امری ساده و شاید لذت بخش باشد اما باید بدانید که انتخاب یک روش اصولی و سالم برای افزایش وزن به دور از مضرات چربی های اضافی آسیب به قلب و کبد و سایر ارگان های بدن هم امری پیچیده است. لاغری یک نگرانی قابل توجه است، زیرا کمبود وزن می تواند به اندازه چاق شدن برای سلامت شما مضر باشد. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که به طور بالقوه کم وزن نیستند، هنوز می خواهند عضلات بیشتری به دست آورند. باید در این خصوص نیز باید گفت برای انجام صحیح این کار مشورت با پزشک متخصص را هرگز فراموش نکنید.

در اینجا به بیان برخی از روش ها جهت افزایش وزن خواهیم پرداخت :

غذاهای سالم اما متراکم بخورید : بهترین راه برای دریافت مواد مغذی اضافی بدون اینکه خود را مجبور به خوردن بیش از حد کنید یا به سمت غذا های بی ارزش بروید این است که غذاهای مغذی انتخاب کنید. مواد مغذی که در یک وعده کوچک سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشند. میوه های خشک، مثال عالی هستند. میوه ها وقتی خشک می شوند حدود 75 درصد کوچک می شود. بنابراین یک فنجان انگور تبدیل به یک چهارم فنجان کشمش می شود. تنها کافیست به دنبال میوه های خشکی باشید که بدون قند اضافه و مواد نگهدارنده باشند. برای اینکه وعده مغذی دیگری برای خود درست کنید مقداری غلات را با میوه های خشک، شکلات تلخ و کره بادام زمینی ترکیب کنید و به صورت توپی در بیاورید. می توانید تعداد زیادی از این توپ ها درست کنید و در موم و کاغذ نگه داری کنید و هر زمان که خواستید میل کنید.

نوشابه و دونات نخورید : خوردن نوشابه و دونات ممکن است به شما در چاق شدن کمک کند، اما می تواند سلامت شما را در همان زمان نابود کند. اگر وزن کم دارید و طبیعتا می خواهید مقدار متعادلی از توده عضلانی و چربی زیر پوستی به دست آورید، نه یک دسته چربی شکم ناسالم.

حبوبات : این ماده‌ی خوراکی که سرشار از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین است، باعث چاق شدن می‌شود. انواع مختلف حبوبات در دسترس هستند به عنوان مثال، لوبیای قرمز، لوبیای سیاه، لوبیا سویا، لوبیا چیتی، لوبیا لیما و عدس‌ها. سالاد لوبیای تازه بخورید یا به مدت دو ماه دو بار در روز خوراک لوبیا مصرف کنید.

تنقلات را کنار بگذارید : تنقلات یکی از گزینه های آسان برای افزایش وزن است، زیرا آن ها سرشار از چربی، نمک و کالری هستند، اما این نوع از کالری مناسب برای افزایش اصولی وزن نیستند. چون باعث شیوع بیماری‌های مزمن، دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، و طیف وسیعی دیگر از خطرات برای سلامتی می‌شوند.

مصرف صبحانه : یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در افزایش اشتها، مصرف کامل صبحانه و در کل رعایت 3 وعدهٔ اصلی در کنار 2 تا 3 میان‌وعده است. مصرف صبحانه در ابتدای روز بعد از گذشت چند ساعت خواب و ناشتا بودن، سوخت‌وساز بدن را تنظیم می‌کند و به مرور می‌تواند اختلالات غذا خوردن را برطرف کند. این توصیه را ما به افراد چاق نیز می‌کنیم؛ یعنی درواقع دریافت وعدهٔ صبحانه برای هر دو حالت افزایش و کاهش وزن کمک کننده است.

سبزیجات سرشار از نشاسته : سبزیجاتی که سرشار از نشاسته اند سیب زمینی های ساده و شیرین، نخود فرنگی و ذرت هستند. این سبزیجات سرشار از کربوهیدرات هستند و تقریبا هیچ چربی و پروتئینی هم ندارند. آنها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشند. کالری موجود در این سبزیجات بسیار بیشتر از مواردی مانند بروکلی و مارچوبه است. برای ساخت عضله و افزایش وزن بدن به کالری برای تامین انرژی نیاز دارد. این سبزیجات منبعی عمده از انرژی برای تمرین و ساخت عضله به بدن میدهند.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com