بهترین روش کاهش درد دندان چیست

بهترین روش کاهش درد دندان چیست

دندان درد یکی از شایع ترین شکایات است و میتواند کاملا دردناک و طاقت فرسا باشد، دندان درد میتواند در هر زمان و معمولا بدون هشدار و علائم قبلی رخ دهد اگر در دندان یا لثه عفونت وجود داشته باشد، ممکن است که در اطراف این درد شدید و خسته کننده میتواند شما را دیوانه کند و اگر آن را درست نکنید، ممکن است در نهایت موجب از بین رفتن دندان باشد. بعضی مواقع، درد در قسمت‌های دیگر که بیشتر شامل مفصل فک، درد گوش، دردهای سینوسی و گاهاً مشکلات قلبی هستند، به دندانها انتشار پیدا می‌کند. رشد و تکثیر باکتری‌ها در دهان می‌تواند باعث بیماری‌های لثه و خرابی‌های دندان و در نتیجه درد دندان شوند. دندان درد می‌تواند آنقدر شدید باشد که به نوعی غیر قابل تحمل شود؛ بنابراین دانستن راه‌های درمان دندان درد یا تسکین درد دندان می‌تواند بسیار مفید باشد.

در اینجا به بیان برخی از بهترین و مفید ترین روش ها جهت کاهش دندان درد خواهیم پرداخت :

جوش شیرین : شما به جوش شیرین،آب ویک تکه پنبه نیاز دارید ، پنبه را با کمی آب،نمناک کنید و سپس آن را با جوش شیرین بپوشانید و یعد،پنبه را روی دندان قرار دهید. همچنین میتوانید جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کنید واز این مایع به عنوان دهانشویه استفاده کنید این مایع همان کار را انجام خواهد داد. شما میتوانید دو الی سه بار در روز از این مایع استفاده کنید.

کمپرس سرد : کمپرس سرد باعث انقباض عروق خونی و کاهش جریان خون ناحیه و تسکین درد دندان می‌شود. کمپرس سرد التهاب و تورم دندان را نیز کاهش می‌دهد و به عنوان یک درمان خانگی دندان درد تاثیر خوبی دارد. برای درمان فوری دندان درد، یک کیسه یخ را به مدت بیست دقیقه هر چند ساعت یکبار روی ناحیه درد قرار دهید.

سیر : سیر مانند یک آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند و جلوی رشد باکتری‌هایی را که به دندان حمله کرده‌ا‌ند می‌گیرد. نحوه‌ی استفاده: برای تسکین درد دندان به دو روش می‌توان از سیر استفاده کرد. اول اینکه می‌توانید یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار بدهید. راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید. احتیاط: استفاده از سیر مانند تمام روش‌های دیگر این مقاله موقتی است. علاوه بر اینکه زمانی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای مثال ناشی از آنژین یا نشانگان‌ مفصل‌ گیجگاهی‌ فکی) سیر نمی‌تواند درد را حتی به‌طور موقت کاهش بدهد. به‌علاوه مصرف سیر یکی از دلایل بوی بد دهان است.

دهان‌شویه هیدروژن پراکسید : شستشوی دهان با هیدروژن پراکسید یک روش درمان موثر برای از بین بردن باکتری‌هایی است که باعث دندان درد می‌شوند. به هیچ عنوان نباید هیدروژن پراکسید را خورد چراکه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، به همین دلیل هنگام شستن دهان با آن باید بسیار دقت کرد. محلول هیدروژن پراکسید و آب را باید حدود ۳۰ ثانیه در دهان چرخاند و بیرون ریخت و سپس دهان را چندین بار با آب شست تا آثار آن در دهان باقی نماند. هرگز محلول هیدروژن پراکسید را قورت ندهید و این روش درمان دندان درد را برای کودکان استفاده نکنید.

آب نمک : یک قاشق غذا خوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و سپس از آن به عنوان یک دهانشویه استفاده کنید تا تورم و التهابات کاهش یابد. مقدار کمی آب نمک را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بگردانید. آب نمک دهان را پاکیزه می‌کند و برخی از تورم‌های ایجاد شده بر اثر آلودگی را بر طرف می‌کند. آب نمک برای تمیز کردن ناحیه عفونی و شستن عوامل عفونت زا از محل کاربرد دارد و التهابات را کاهش می‌دهد.

روغن سیاه دانه : روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی قوی که دارد علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی و عفونت دندان ها به درمان دندان درد شدید هم کمک می کند. یک قطره روغن سیاه دانه را بر روی دندان آسیب دیده بریزید و برای 15-20 ثانیه خوب ماساژ دهید. شما همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه را در یک لیوان آب گرم بریزید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

چای فلفل و نعناع : چای فلفل و نعنا برای کاهش التهاب و درد دندان بسیار خوب هست. یک فنجان آب جوش آماده کنید، یک قاشق غذاخوری برگ‌هاي خشک چای فلفل و نعنا در آن بریزید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس چای سرد شده را در دهان‌تان غرغره کنید، میتوانید آن را قورت بدهید یا تف کنید. همین طور میتوانید یک چای کیسه‌اي خیس شده را روی دندان مورد نظر بگذارید تا دردش تسکین پیدا کند.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com