چگونه از ریزش ابرو جلوگیری کنیم

چگونه از ریزش ابرو جلوگیری کنیم

یکی از اجزایی که باعث زیبایی چهره شماست همان ابروهایتان می باشد ، ابروهایی که اگر دچار ریزش شود ، تغییرات عمده ای در چهره شما به وجود خواهدآمد . امام هم اینک برخی از افراد با پدیده ریزش ابرو دست و پنجه نرم می کنند . نگران نباشید . ابرو ممکن است به صورت موقتی یا به صورت دایم دچار ریزش شود.ریزش ابرو نیز همانند ریزش موی سر دارای عوامل متعددی است . گاهی اوقات هم علت کم‌پشت بودن ابروها، برداشتن بیش از حد آن‌ها با موچین است. بهتر است بدانید که موهای ضخیم و اصلی ابرو را نباید با موچین برداشت. این موها، ابروهای شما هستند که در صورت برداشته شدن ممکن است برای همیشه آن‌ها را از دست بدهید. بهتر است اطراف ابروها را مرتب کنید و از برداشتن موهای اصلی و نازک کردن ابروها خودداری کنید.

در اینجا به بیان برخی از روش های موثر در جلوگیری از ریزش ابرو و یا رشد ابرو خواهیم پرداخت :

روغن نارگیل : هنگامی که شما به دنبال ایجاد موهایی قوی و محکم هستید. اگر می خواهید رشد موی ابرو را بیشتر کنید. اگر می خواهید موهای ابرو را بیشتر و سالم تر کنید. اگر از ریزش موی ابرو رنج می برید و می خواهید رشد مو را تحریک کنید. تمام این موارد با استفاده از روغن نارگیل، امکان پذیر است. پس از رسیدن به نتایج دلخواه ، می توانید ماندگاری اثر این روغن را روی ابروهای خود حس کنید.

شیر: شیر هم برای متوقف کردن ریزش ابرو بسیار مفید است و یک نوع تقویت کننده طبیعی برای ریشه‌های ابرو به حساب می‌آید.مقداری شیر را با پنبه به ابروها بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب، ابروها را بشویید. این درمان را هر روز تکرار کنید تا شاهد تاثیر فوق العاده آن روی پرپشت شدن ابروها باشید.

روغن زیتون : روغن زیتون را به آرامی روی ابروها بمالید بعد از 40 تا 45 دقیقه با شیر پاکن ،سپس با آب بشویید از این روغن طبیعی چند بار در روز استفاده کنید.

زیاد بر نداشتن ابرو : بسياري از متخصصان زيبايي اعتقاد دارند كه زياد برداشتن ابرو با موچين مي‌تواند به مرور ابروهاي شما را بسيار كم كند به همين دليل اگر مي‌خواهيد دوباره ابروهاي گذشته خود را به‌دست بياوريد قبل از هركاري موچين و بند را ديگر كنار بگذاريد، بايد از كندن موها دست بكشيد تا ابروها فرصت داشته باشند كم‌كم رشد كنند.

جلوگیری از چرب شدن بیش از حد : همان‌ طور که چرب شدن بیش از حد سر، سبب ریزش موی سر خواهد شد، چربی بیش از حد، ریزش ابروها را نیز در پی دارد. بنابراین از تماس کرم​های دارای چربی بر روی ابروها باید جلوگیری کرد.

دانه شنبلیله : کمی از پودر این دانه را با کمی روغن بادام مخلوط کنید و برای چند ساعت روی ابروهایتان بمالید. دانه شنبلیله و روغن بادام هر دو برای رویش مجدد و پرپشت شدن ابروها موثرند.

کمبود مواد مغذی : کمبود مواد مغذی مانند آهن، روی، پروتئین، ویتامین D، ویتامین B12، بیوتین و اسیدهای چرب امگا 3 هم می تواند ابروها را ضعیف نماید و باعث ریزش آنها شود.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com