کاربردها و مزایا و معایب جوانسازی با روش میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ

کاربردها و مزایا و معایب جوانسازی با روش میکرونیدلینگ

درمان جوانسازی پوست با دستگاه میکرونیدلینگ چگونه است ، آشنایی با روش میکرونیدلینگ در درمان اسکار ، درمان چین و چروک و خطوط بوسیله میکرونیدلینگ ، درمان ترکهای پوستی و استرچ مارک با روش میکرونیدلینگ ، عوارض و معایب دستگاه میکرونیدلینگ چیست ، مزایا و خواص درمانی زیبایی با کمک دستگاه میکرونیدلینگ ، شادابی و جوانسازی و لیفت پوست با روشهای میکرونیدلینگ را تجربه نماییم :

موارد کاربرد روش میکرونیدلینگ :
روش میکرونیدلینگ، یکی از جدیدترین روش‏های جوانسازی پوست است که تاثیر مستقیمی روی میزان شادابی پوست دارد و از این روش، با نام دستگاه جوانساز پوست یاد می‏شود . اما این روش به غیر از تاثیر مستقیم بر روی شادابی پوست، مزایای دیگری نیز دارد .

مداوای جای زخم‏های اسکار
بسیاری از افراد در نتیجه عمل جراحی در اندام‏های بدن، با تورم گوشتی در این نواحی مواجه می‏شوند . دلیل ایجاد اسکار، ترشح بیش از اندازه کلاژن بوده است و به این مشکل پوستی کلاژنی هم می‏گویند . در روش میکرونیدلینگ بوسیله رولر سوزنی، ابتدا بافت اسکار از بین رفته سپس جای زخم بهبود می‏یابد .

بهبود چین و چروک‏های روی پوست صورت
در واقع، مهم ترین کاربرد روش میکرونیدلینگ، درمان و بهبودی چین و چروک‏های روی پوست صورت است که بوسیله تحریک سلول‏های پوست به تولید کلاژن بیشتر، جای چین و چروک‏های صورت ترمیم می‏شود .

درمان جای سوختگی روی پوست
در سوختگی‏های شدید که حالت پوست شخص، به چروک و براق تبدیل می‏شود، یکی از مهم ترین روش‏های درمانی، استفاده از روش میکرونیدلینگ است .

درمان ترک‏های پوستی
شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که ترک‏های کوچک و براقی را روی پوست افراد دیده باشید ! به این نوع ترک‏ها، استرچ مارک یا استریا گویند . روش میکرونیدلینگ از راه تقویت و بهبود اپیدرم پوست و افزایش تولید کلاژن در آن ناحیه، موجب بهبود و از بین رفتن این نوع ترک‏ها از روی سطح پوست می‏شود .

مداوای ریزش مو
با استفاده از دستگاه رولر میکرونیدلینگ روی نواحی از سر که دارای موی کمتر هستند، می‏توان باعث افزایش خونرسانی در آن ناحیه شده که در نتیجه آن، سبب بهبود و تقویت سلول‏های مو می‏شود . همچنین این روش، باعث تحریک فولیکول‏های مو می‏شود که در نتیجه آن، سبب افزایش رشد و تولید مو در آن ناحیه می‏شود .

مزایای روش درمانی میکرونیدلینگ :
در این گونه روش‏ها باید هم مزایا و هم معایب گفته شود تا بیمار بتواند انتخاب بهتری، برای درمان عارضه خود، داشته باشد . این روش، بصورت طبیعی فرآیند تولید کلاژن در پوست را فعال کرده و در نتیجه، پوست ترمیم می‏شود .
سرعت ترمیم پوست در این روش نسبت به سایر روش‏ها، بالاتر است .
یکی از مهم ترین مزیت‏های این روش این است که نه ‏تنها اپیدرم پوست از بین نمی‏رود بلکه بهبود می‏یابد .
این روش، نسبت به سایر روش‏ها، نسبتا بدون درد و بدون جراحت است .
در هنگام درمان، پزشک متخصص بسته به نوع پوست شما، روش درمانی مناسب را انتخاب می‏کند . در صورتی که منافذ پوست شما بسته باشد، بهترین روش درمانی، استفاده از روش میکرونیدلینگ است .
در این روش، به خوبی فرآیند تولید کلاژن در سطح پوست فعال شده که در نتیجه آن، تاثیرات بیشتری بر بازسازی پوست خواهد گذاشت .

برخی از عوارض میکرونیدلینگ به شرح زیر است :
قرمزی و تورم پوست ناحیه درمان
ممکن است در روز اول بعد از درمان میکرونیدلینگ پوست ناحیه درمان تورم و به رنگ قرمز در بیاید که به دلیل نفوذ سوزن به پوست که موجب ایجاد کانال های ریز در لایه دوم پوست می شود امری طبیعی می باشد . تورم و قرمزی پوست بعد از عمل میکرونیدلینگ به راحتی با استفاده از کرم های مخصوص که متخصص شما تجویز خواهد کرد از بین می روند و شما بعد از ۳ ساعت نیز می تواندی از لوازم آرایشی استفاده کنید .

ایجاد آلرژی در برخی از بیماران که به آلرژی فلزی دچار هستند
یکی دیگر از عوارض بسیار نادر بعد از میکرونیدلینگ ایجاد آلرژی پوستی در برخی از بیماران است که خود از قبل به این نوع از آلرژی ها دچار می شدند . مثلا برای بیمارانی که دارای آکنه هستند ممکن است جوشهایی که در نتیجه میکرونیدلینگ رخ میدهد پاره شوند ، درمان این نوع بیماری باید زیر نظر متخصص انجام شود .

پیگمانتاسیون
در صورتی که در حین درمان با میکرونیدل فشار زیادی بر روی پوست وارد شود ممکن است صورت قرار گرفتن در مقابل آفتاب پوست تیرگی خفیفی پیدا کند ( هایپرپیگمنتیشن ) البته احتمال این عارضه خیلی کم می باشد ولی برای جلوگیری می توان از کرم های ضدآفتاب با spf بالای ۳۰ استفاده کرد .

نکات مهم درباره میکرونیدلینگ :
برای استفاده از دستگاه‏های میکرونیدلینگ خانگی حتما قبل از استفاده از آن، به پزشک متخصص مراجعه کرده و با او مشورت کنید تا بتوانید طبق صلاح دید او، از این دستگاه‏ها استفاده کنید .
برای درمان با استفاده از روش میکرونیدلینگ، باید صبور باشید و بیش از چند جلسه، برای درمان وقت بگذارید .
در صورتی که قبل از درمان با استفاده از روش میکرونیدلینگ، سابقه استفاده از روش‏های دیگر را در فاصله زمانی کوتاه دارید، حتما با پزشک مشورت کنید .
حتما قبل از انجام درمان بوسیله روش میکرونیدلینگ در صورت وجود بیماری خاص، با پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورت وجود ضرر برای بدن، از آن آگاه شوید .
پس از درمان با استفاده از میکرونیدلینگ، حتما بر اساس دستورات پزشک عمل کرده و در صورت وجود مراقبت‏ های بعد از درمان، آن‏ها را رعایت کنید .

منبع و ماخذ : nice-tn.com