استفاده از ماسک زغالی در پاکسازی پوست و جوانسازی

ماسک زغالی

استفاده از ماسک زغالی در پاکسازی پوست و جوانسازی

تاثیر ماسک زغالی بر جوانسازی و لایه برداری پوست ، آشنایی با ماسک زغالی و کربنی و مزایا و معایب آن را بشناسیم ، پاکسازی پوست و روشهای مختلف آن با کمک ماسک های طبیعی کدام است ، زغال و کربن اکتیو و فعال شده و تاثیر آن در درمان جوش صورت و چین و چروک و خطوط ، دفع سموم و آلودگی های پوستی با کمک ماسک های خانگی چگونه است :

خواص ماسک زغال : ماسک زغال با داشتن خاصیت جذب سموم و آلودگی ، پوست را پاکیزه و شفاف می کند . ماسک زغال دارای خواصی از جمله از بین بردن لایه های مرده پوست، پاکسازی، کلاژن سازی، از بین بردن لکه ها، تعدیل چربی پوست، حجیم کردن موها، از بین بردن شوره، قرمزی و خارش پوست سر و از همه مهم تر از بین بردن و درمان جوش و آکنه پوست می باشد . کنترل و درمان جوش های پوست از جمله خواص دیگر ماسک زغال می باشد .

ماسک زغال یا ماسک سیاه برای پاکسازی و لکه برداری پوست صورت بهترین گزینه می باشد . زغال فعال شده، که با زغال معمولی متفاوت است ، یکی از بهترین ترکیبات برای مراقبت از پوست است ، چرا که دارای خاصیت پاکسازی عمیق پوست است . زغال فعال شده به عنوان ماده ای برای پیشگیری از چرب شدن پوست در صابون های صورت، ماسک ها، پاک کننده های مایع و حتی در محصولات زیرسازی آرایش استفاده می شود .

ماسک زغال منافذ صورت را به سرعت سم زدایی و پاک می کند . این ماسک با داشتن قدرت جاذبه ی خیلی قوی ناخالصی ها و آلودگی های پوست را از بین می برد .

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زغال :
زغال فعال شده (یک کپسول یا یک قاشق غذاخوری)
ژل آلوئه ورا
پیاله یا کاسه کوچک برای ترکیب کردن
برس ماسک صورت یا ابزاری برای ترکیب کردن

طرز تهیه ماسک زغال :
یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با محتوای یک کپسول از زغال فعال شده در یک کاسه یا پیاله، ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیری یکنواخت به دست آید . ماسک تهیه شده را روی صورت مالیده و از مالیدن آن به نواحی اطراف چشم پرهیز کنید . منتظر بمانید تا ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس صورت خود را با آب ولر بشویید . برای اثر بخشی بیشتر و کسب نتیجه دلخواه ، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید .

زغال فعال شده نوعی از کربن فرآوری شده است که با داشتن خاصیت جاذبه قوی ، کثیفی، چربی و آلاینده های محیطی را از پوست افراد گرفته و پوست را پاک می کند . قیمت این محصول ناچیز بوده و ارزان است ، و به شکل کپسول و پودر در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی موجود است . برای تاثیر بیشتر و تمیزی عمیق پوست صورت شما می توانید این محصول را با پاک کننده های آرایشی (شیرپاک کن) ترکیب کنید . همچنین شما می توانید برای پاکسازی صورت خود ، ترکیبات دیگری تهیه کنید .

هشدار : زغال فعال شده ممکن است لباس های شما را لک کند . لذا قبل از اقدام به تهیه هر گونه ماسک صورت ، لباس های خود را عوض کنید . و از لباسی استفاده کنید که کثیفی آن در زمان اعمال ماسک روی صورت مهم نباشد . و اگر لباستان لک و خراب شد، سریعا آن را تعویض کنید .

اگر شما خواهان پاکسازی جوش ها و لکه های روی صورت خود هستید ؟ ماسک زغال صورت را از جوش ها پاکسازی می کند .
مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک :
زغال فعال شده (یک کپسول یا یک قاشق غذاخوری)
عصاره یا اسانس درخت چای
روغن یا کرم صورت
پیاله یا کاسه کوچک برای ترکیب کردن
برس ماسک صورت یا ابزاری برای ترکیب کردن

طرز تهیه : یک قاشق غذاخوری از روغن یا کرم صورت (مانند جوجوبا یا هسته انگور) و ۲ قطره اسانس درخت چای را با محتوای یک کپسول از زغال فعال شده در یک کاسه یا پیاله ترکیب کنید تا خمیری یکنواخت به دست آید . این ماسک را روی صورت مالیده و از استفاده آن به نواحی اطراف چشم پرهیز کنید (درخت چای ممکن است برای چشم ها تحریک کننده باشد) منتظر بمانید تا ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس به طور کامل صورت خود را با آب ولرم بشویید . توصیه می شود برای اثر بخشی بیشتر و کسب نتیجه ی دلخواه ، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید . برای حصول نتیجه بهتر توصیه میگردد قبل از استفاده از هر ماسک خانگی یا صنعتی با پزشک خود مشورت نمایید .

منبع و ماخذ : nice-tn.com