خواص گردو و نقش آن در سلامت پوست را بشناسیم

خواص گردو درمانی

خواص گردو و نقش آن در سلامت پوست را بشناسیم

فواید مصرف گردو برای پوست بدن چیست ، آشنایی با خواص درمانی گردو برای زیبایی و سلامت عمومی بدن ، مزایا و معایب استفاده از گردو چیست ، شناخت خواص درمانی و گیاهی گردو در سلامتی پوست و مو ، لایه برداری پوست با ماسک طبیعی گردو چگونه است ، طب سنتی در خصوص خواص اعجاب آور میوه درخت گردو چه میگوید :

گردو به دلیل داشتن فیبر ، جریان خون در بدن را تقویت می کند و همچنین با رساندن مواد مغذی لازم به پوست ، باعث سلامت پوست می شود . گردو سرشار از چربی های سالم و مفیدی چون امگا ۳ می باشد ، و باعث درخشندگی و سلامت و جوانسازی پوست می شود ، گردو با مرطوب نگه داشتن پوست ، مانع از نفوذ سموم مختلف به داخل پوست می شود .

گردو به عنوان یک ماده ی غذایی مناسب برای از بین بردن جای زخم می باشد . با مصرف منظم گردو ، مواد لازم برای تشکیل پروتئین ها که اجزاء تشکیل دهنده پوست شما هستند. ، تامین می شود . این ترکیبات جراحت را خیلی سریع تر بهبود بخشیده و جای زخم را از بین می برند .

استفاده از گردو از بروز آسیب های پوستی جلوگیری می کند . چرا که گردو سرشار از آنتی اکسیدان هایی است ، که رادیکال های آزاد که دشمن اصلی پوست هستند را از بین می برد . اگر پوست مقاوم باشد ، رادیکال های آزاد یعنی گرد و خاک، آلودگی هوا و حتی اشعه های مضر UV هم نمی توانند روی آن تاثیر منفی داشته باشند .

استفاده از گردو ، باعث استحکام و شادابی پوست می شود . گردو سرشار از پتاسیم است ، که از تجمع مایعات، پف کردگی و شل شدن پوست ناشی از مصرف بیش از اندازه سدیم ، جلوگیری می کند .

اسکراب ماست و گردو :
برای تهیه ی این اسکراب به روش زیر عمل کنید :
1– مقداری گردوی خرد شده و ماست را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود .
2– این اسکراب را روی صورتتان گذاشته و به آرامی ماساژ دهید .
3– به مدت ده تا پانزده دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
4– این اسکراب با از بین بردن پوست های مرده صورت و سوختگی پوست که معمولا ناشی از آفتاب سوختگی است ، منجر به شادابی و جوانسازی پوست می شود .

اسکراب شکر و گردو برای پوست صورت :
برای این منظور به روش زیر عمل کنید :
1– مقداری شکر در کف دست تان بریزید و سپس چند قطره آب لیمو تازه و مقداری گردو خرد شده هم به آن اضافه کنید .
2– همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید .
3– اسکراب را به آرامی با حرکت دایره وار روی تمام سطح صورت و گردن تان ماساژ دهید .

اسکراب عسل، روغن و گردو :
برای تهیه ی این اسکراب به روش زیر عمل کنید :
1– یک قاشق عسل و یک قاشق روغن (روغن زیتون، بادام و یا نارگیل) را در یک کاسه، ریخته و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب و مخلوط کنید . در مرحله ی بعد مقداری گردو خرد شده را هم به آن اضافه کنید .
2– اسکراب را روی صورت و یا پوستتان بمالید و خیلی آرام ماساژ دهید .
3– استفاده ی منظم از این اسکراب برای داشتن پوستی نرم و درخشنده ، توصیه می شود .

گردو جز دانه های گیاهی بسیار مفید است ، که علاوه بر مفید بودن مغز آن ، پوست آن نیز مفید می باشد . اگر گردو را با پوست آن می خرید، پوسته سبز و چوبی آن را بیرون نریزید . پوست گردو دارای خواص بسیار ارزشمند می باشد . شما می توانید با خشک کردن و پودر کردن پوست گردو از آن استفاده های مختلفی داشته باشد .

لایه بردای پوست ، با حذف سلول های مرده ی پوست ، منجر به روشن شدن پوست می شود . پوست گردو برای لایه بردای اسکراب پوست مفید است .

شما می توانید از پوست گردو به عنوان ماسک استفاده کنید . برای این کار مقداری پوست گردو (پوست چوبی) را به خوبی آسیاب کنید تا به صورت پودر درآید و بعد آن را در انواع ماسک و کرم لایه برداری مخلوط کنید. این ماسک برای از بین تمام سلول های مرده و روشن کردن پوست بسیار مفید است ، و در ضمن باعث جذب عمیق کرم های مراقبت از پوست می شود ، و در نتیجه تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و جوانسازی پوست خواهد داشت .

منبع و ماخذ : nice-tn.com