چگونه جلوی فراموشی را بگیریم

چگونه جلوی فراموشی را بگیریم

اگر درکارها و زندگی روزمره فراموشی به ما دست می دهد، نباید سریع از خودمان نا امید شویم بلکه باید بدانیم فراموشی مانند بسیاری از مسائل در زندگی اکتسابی است و باید برای رفع این مشکل به دنبال راه حل های آن باشیم. اگر فراموشی همراه با کاهش هوشیاری و علائم دیگری باشد، فورا باید مورد بررسی قرار گیرد.

در اینجا به بیان برخی از راه ها و روش ها برای درمان یا در واقع جلوگیری از فراموشی خواهیم پرداخت. یکی از راه های مقابله با این مشکل این است که کارهایمان را یادداشت کنیم و یا آن ها را در تقویم علامت بزنیم. برای این کار باید یک تقویم ماهانه در محل کار و یا منزل در دسترس داشته باشیم و فعالیت و کارهای مهم را در آن علامت بزنیم. تحرک و ورزش کردن و فعالیت بیشتر نیز می تواند در کاهش این عارضه بسیار مفید باشد. راه دیگر این است که وقتی موردی را فراموش می کنیم سریعا آن را به موارد دیگر ربط بدهیم و به دنبال رابطه های آن ها بگردیم. مثلا وقتی اسم فردی را فراموش می کنیم اگر در افراد سرشناس جامعه است سعی کنیم به مکان ها و افراد دیگری که با او در ارتباط هستند فکر کنیم تا نام فرد به خاطر ما بازگردد.

همچنین انجام برخی بازی های معمایی، استفاده از رژیم غذایی صحیح، عدم کشیدن سیگار، خواب و استراحت کافی، دوری از استرس، گوش کردن به موسیقی، درست کردن چک لیست برای کارها و … از جمله راه ها و روش های دیگری هستند که می توانند به تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی در کارها به ما کمک کنند.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com