مناسب ترین روش ها جهت کاهش وزن چیست

مناسب ترین روش ها جهت کاهش وزن چیست

متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند. مطالعات نشان می‌دهند کسانی که مواد غذایی مصرفی خود را یادداشت می‌کنند، ۱۵ درصد کمتر از سایرین غذا می‌خورند و کنترل بیشتری روی رژیم غذایی‌شان دارند. حواس‌تان به آخر هفته‌ها هم باشد. مطالعه‌ای در دانشگاه کالیفرنیای شمالی نشان داد که افراد در روزهای آخر هفته‌ ۱۱۵ کالری اضافی مصرف می‌کنند و بیشتر این کالری را از طریق مصرف چربی و مواد نامناسب دریافت می‌کنند. با ورزش کردن در آخر هفته‌ها می‌توانید وزن خود را کم کنید و اندام متناسبی داشته باشید.

در اینجا با برخی از مناسبترین روش های کاهش وزن بهتر آشنا خواهیم شد :

خوردن صبحانه : هیچگاه صبحانه را فراموش نکنید زیرا اولین اشتباهی که افراد چاق انجام می دهند رد کردن وعده صبحانه است. رد کردن صبحانه باعث می شود تا در طول روز میزان غذای بیشتری را وارد بدن کنید که این خود راهی برای افزودن وزن است. همچنین خوردن صبحانه باعث می شود تا ویتامین ها زودتر به بدن برسند و سالم تر باشید.

انجام برخی از عادت های مناسب در برنامه زندگی : بعد از هر وعده غذائی حتماً مسواک بزنید چرا که این عمل چراغ هشداری است برای شما که خوردن تان را متوقف کنید. کمدتان را زود به زود مرتب کنید و از شر لباس هائی که به شما نمی آید خلاص شوید. بهتر است لباس های سایز بزرگ تان را هم کنار بگذارید. لباس هائی را که سایز کوچک تری دارند جلوی دید بگذارید تا انگیزه بیشتری برای لاغری پیدا کنید. کاهش وزن تان را یادداشت کنید. ممکن است این کار در عمل سخت به نظر برسد. اما هر بار که متوجه می شوید چقدر لاغر شده اید انگیزه تان برای ادمه برنامه رژیم و کاهش وزن بیشتر می شود.

عدم مصرف مایعات در هنگام غذا : مصرف مایعات در هنگام غذا به هیچ وجه مایعات از قبیل دوغ،آب و نوشابه های گازدار نباید همراه لقمه های غذا نوشیده شود . می توانید لقمه های غذای خشک و فاقد آب خورشت را همراه با یک قاشق ماست کم چرب میل کنید. بعضی از بیماران مبتلا به چاقی شکمی مخصوصا آقابان اظهار می دارند که تا ۱ لیتر آب وسط لقمه های غذا می نوشند و می بینیم که چاقی شکمی در این گونه افراد به مراتب بیشتر است.

نوشیدن چربی سوز قبل از خواب : نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از خواب می تواند به ما کمک کند تا بهتر بخوابیم و  همزمان کاهش وزن داشته باشیم. سموم در حالی كه خواب هستید خارج شده، عضلات شل شده، بدن آبرسانی شده، هضم غذا بهتر شده و چربی بدن می سوزد. حتماً روزانه حداقل ۹ تا ۱۰ لیوان آب برای کاهش وزن بنوشید. این نكته مهم است كه روزانه ١٥ دقیقه ورزش كنید تا بتوانید کاهش وزن داشته باشید.برای اینكه بهترین نتیجه را بگیرید صبح ها بعد از خوردن نوشیدنی سم زدا ورزش كنید.

انتخاب ساعات صرف شام مناسب : ساعات صرف شام همانگونه که در بالا شرح داده شد در ایجاد چاقی شکمی بسیار موثر است . فاصله صرف شام تا خواب حداقل ۳ ساعت باید باشد. افرادی که به هر دلیل کاری جهت صرف شام دیر به منزل می آیند بایستی از غذاهای سبک همراه با نان استفاده کنند. از مصرف برنج ، خورشت ، آب خورشت و ته دیگ چرب و نیز انواع آش و سوپ در وعده شام خودداری کرده یکساعت بعد از صرف شام می توانید ۱ عدد میوه طبق دستور متخصص تغذیه میل کنید.

زمان خواب مناسب : کمی زمان خواب خود را افزایش دهید تا وزن بیشتری کم کنید. افزودن زمان خواب به معنای دیرتر رفتن به سرکار نیست بلکه می توانید زودتر بخوابید تا هم خوابی بیشتری داشته باشید و هم صبح سرحال باشید. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افزایش زمان خواب حتی به میزان بسیار کم می تواند باعث کاهش بیشتر وزن به میزان 5 کیلوگرم باشد. معمولا افرادی که مشکلاتی در خواب دارند بیشتر گرسنه می شوند.

جملات مثبت زمزمه کنید : اگر فکر کنید که نمی‌توانید کاری را انجام بدهید، با احتمال زیاد قادر نخواهید بود از پس آن کار بربیایید. مثلا اگر فکر کنید که مقاومت‌تان در برابر غذاهای چاق‌کننده و خوشمزه کم است، در کم کردن وزن موفق نخواهید شد، یا اگر فکر کنید که نمی‌توانید عزم خود را برای رفتن به پیاده روی جزم کنید، در این کار موفقیتی نخواهید داشت. افکار مثبت داشته باشید و مدام جملات مثبت را با خودتان تکرار کنید و به خود بگویید: «من می‌توانم». باور کنید که خواستن، توانستن است. اگر توانایی‌تان را به خودتان یادآوری کنید، قطعا به نتایج مثبت دست پیدا خواهید کرد. به خود بگویید: من می‌توانم در برابر نان‌ خامه‌ای‌ها مقاومت کنم و این را برای خود تکرار کنید تا ملکه‌ی ذهن‌تان بشود. هرقدر چنین جملاتی را بیشتر تکرار کنید، قوی‌تر خواهید شد.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com