علت درد در مفاصل انگشتان دست چیست

علت درد در مفاصل انگشتان دست چیست

دست ها یکی از اصلی ترین اعضای بدن برای ارتباط با محیط اطراف هستند و درد در انگشتان دست بر روی این ارتباط و کیفیت زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت. احساس درد در انگشتان دست بیشتر برای افرادی که کار مداوم با دستانشان انجام می دهند، رخ می دهد و این درد  می تواند از مشکل در تاندون ها، اعصاب و غضروف های دست بوجود بیاید. درد در انگشتان دست اغلب با استراحت و مراقبت های روزانه برطرف می گردد اما گاهی اوقات هم به دلیل استفاده مداوم و یا مشکلات دیگر این درد باقی مانده و تا جایی ادامه می یابد که استفاده از انگشتان مشکل می شود و می بایست حتما از راه صحیح برطرف و درمان گردد.

از جمله دلایلی که موجب این درد می شود، مشکلات رباط دست است. انگشتان دست شامل رباط هایی است که مانع حرکت آن ها به پهلو می شود. گاهی اوقات این رباط ها دچار خشکی و یا کشیدگی به پهلو و یا مشکلات دیگر می شود که موجب درد خواهد شد. عامل دیگر التهاب تاندون دست است که به علت نزدیکی آن به مفصل، گاهی اوقات موجب احساس درد در مفصل می شود. گاهی اوقات نیز درد در انگشتان دست از عواملی ناشی می شود که با گردش جریان خون در ارتباط می باشد.

از جمله کارهایی که می توان برای جلوگیری از این عارضه نمود، ورزش، استراحت و در واقع فعالیت صحیح است که به عدم ایجاد این بیماری کمک شایانی می نماید. عملا با مراقبت های صحیح و به موقع می توان از ایجاد اینگونه عوارض در بدن به طور قابل توجهی جلوگیری نمود.البته درصورت بروز جدی درد در انگشتان دست می بایست جهت درمان، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمود تا از پیشرفت این عارضه جدا خودداری شود.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com