با خواص و روش های مصرف آووکادو آشنا شویم

با خواص و روش های مصرف آووکادو آشنا شویم

آووکادو درختی است که ارتفاع آن به حدود ۶ متر می رسد و درقسمت های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش می یابد. برگهای این درخت ضخیم و سبز و گلهای آن کوچک و سبز رنگ است . میوه آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت برنگ سبز تیره و یا سیاه است. آووکادو تنها میوه ای است که حاوی چربی های اشباع نشده مفید است. اضافه کردن چربی های سالم به وعده غذایی روزانه برای سیر شدن و راضی نگه داشتن افراد اهمیت زیادی دارد. آووکادو که در واقع یک میوه است و نه یک سبزی، دارای مزایای سلامتی متعددی می باشد. این میوه که غنی از فیبر و سرشار از پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین های گروه ب و اسیدفولیک است، میوه ای است که باید سعی کنید آن را بطور منظم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

بخش عمده چربیهای آووکادو تک اشباع نشده است که مزایای ضد التهابی داشته و برای کمک به کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است. همچنین برخی تحقیقات نشان داده اند که چربی سالم تاثیر مثبت بر سطح انسولین و قند خون داشته و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. به علاوه آووکادو حاوی سدیم طبیعی بوده و فاقد کلسترول است. آووکادو سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح بدن است. فقط مراقب باشید که زیاده روی نکنید چون محتوای چربی آووکادو کالری بسیار بالایی دارد بنابراین مصرف بیش از حد آن میتواند نتیجه معکوس داشته باشد.

در اینجا با برخی از روش های مصرف آن بیشتر آشنا شویم :

سوپ آووکادوی خام : سرشار از مواد مغذی است. این سوپ نه تنها حاوی آووکادوست بلکه دارای خیار خام ــ که برای پوست، مفاصل و پیشگیری از سرطان مفید است ــ تاهینی ــ که سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است و به سلامت پوست کمک می کند ــ نخود سبز و نعناع نیز می باشد. در نتیجه یک وعده بسیار مغذی است.

آووکادو و سلامت پوست و مو : این میوه بهترین ماسک برای برطرف کرده چین و چروک های صورت و جلوگیری از پیدایش آن است. برای این منظور آووکادو را پوست کنده و له کنید و بصورت ماسک بر روی صورت و گردن بگذارید و بعد از نیم ساعت بشوئید. این میوه پوست را آبرسانی و نرم کرده و سلولهای مرده پوست را بدون ایجاد آسیب و سوزش پاکسازی می کند. روغن آووکادو بهترین کرم برای پوست است زیرا به آسانی در پوست نفوذ می کند و به پوست شادابی می دهد. از آنجایی که این میوه سرشار از پروتئین و چربی است، مصرف آن می تواند به حفظ لطافت و شادابی موهای شما کمک کند.

استفاده از هسته آواکادو : این میوه در مقایسه با دیگر میوه ها و سبزیجات، آنتی اکسیدانش بیشتر است. این یک واقعیت شگفت آور است که  فقط  در پوست و گوشت آووکادو  ۳۰٪  آنتی اکسیدان  و در هسته آن ۷۰٪  آنتی اکسیدان وجود دارد. این آنتی اکسیدان کلسترول را کاهش داده  و از انواع بیماری ها به ویژه بیماری های قلبی پیشگیری میکند.  همچنین بیماری های التهابی را کاهش می دهد و  تورم در دستگاه گوارش را درمان می کند. ترکیب فنولیک آنتی اکسیدانی موجود در هسته  آووکادو به تسکین درد معده  کمک می کند چون خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری دارد. آنتی اکسیدان مهم دیگر شناخته شده  فلاونول است که در هسته آووکادو وجودد دارد  این آنتی اکسیدان  با سرطان مبارزه می کند.

پودینگ آووکادو و شکلات : بله شما می توانید از آووکادو در دسر نیز استفاده کنید. شاید لازم باشد خودتان آن را امتحان کنید تا حرف ما را باور کنید اما آووکادوها یک پایه عالی برای پودینگ شکلات هستند. بافت کرمی آنها لطافت خاصی به این پودینگ می دهد، بطوریکه اصلا متوجه نمی شوید که با پودینگهای معمولی فرق دارد. شکلات تلخ نیز مقدار زیادی آنتی اکسیدان به آن اضافه می کند.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com