بهترین روش کاهش کلسترول خون چیست

بهترین روش کاهش کلسترول خون چیست

بدن شما به مقدار کمی از کلسترول نیاز دارد، اما مقداری که دریافت می‌کنید بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن است. دریافت مقدار زیاد این چربی که می‌تواند ناشی از خوردن غذاهای غنی از کلسترول باشد، باعث ایجاد پلاک در شریان‌ها می‌شود که این امر می‌تواند منجر به انسداد خطرناک جریان خون شود. هنگامى که کلسترول خون بالا باشد، میزان زیادى از ماده چربى زرد رنگ غلیظ در گردش خون شما وجود دارد. اگر زیادى آن بر دیواره شریان‏ها رسوب کند مى‏تواند رگ‏هاى شما را مسدود کند و احتمالا به حمله‏ى قلبى، سکته و درد آنژینى ختم شود. مطالعات نشان می‌دهند که برنامه‌ی غذایی و تغییر سبک زندگی می‌تواند به اندازه‌ی دارو یا حتی بیش‌تر از آن موثر باشد. به علاوه، این روش‌های طبیعی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند بدون این‌که عوارض جانبی داشته باشند.

در اینجا به بیان برخی از روش ها و مواد غذایی مفید برای کاهش کلسترول خون خواهیم پرداخت :

ماهی : هدف خوردن حداقل دو وعده ۳.۵ اونسی در هفته ماهی چرب مثل ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ماهی تن، یا شاه ماهی توصیه انجمن قلب آمریکا است. اسیدهای چرب امگا ۳ که در این ماهی‌های چرب یافت می‌شوند می‌توانند به بهبود تری گلیسیرید شما (نوعی از چربی‌های کلسترول موجود در خون که می‌تواند موجب سخت یا ضخیم شدن شریان‌ها شود) کمک کنند.

سیر : ارزش غذایی بالا و طعم منحصر به فرد سیر، آن را به یکی اجزاء اصلی آشپزخانه تبدیل کرده است. سوای طعم اشتهاآوری که به غذا می‌دهد سیر نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری‌ها ایفا می‌کند. خواص ضد لخته شدن خون و گوگرد موجود در سیر سطح کلسترول را متعادل نگه می‌دارد و تشکیل پلاک در عروق خونی را کاهش می‌دهد‌ و از لخته شدنی که می‌تواند به سکته قلبی منجر شود جلوگیری می‌کند. سیر خام تازه پوست کنده شده را بر روی سالاد، پیتزا، یا سوپ رنده کنید.

ورزش : ورزش کردن مى‏تواند با کاهش ساخت کلسترول مسدود کننده رگ‏ها مفید باشد. یکى از بهترین راه‏ها براى افزایش سطح HDL، ورزش شدید است. ورزش، همچنین باعث افزایش توانایى تصفیه چربى از خون بدن مى‏شود. اگر چربى مدت زیادى در رگ‏ها نماند، فرصت زیادى براى رسوب روى دیواره‏هاى رگ‏ها ندارند. ما دریافتیم که دونده‏ها 70 درصد سریع‏تر از مردم دیگر مى‏توانند چربى را از خون‏شان پاک کنند.

میوه : میوه‏ها، نیز به علت داشتن پکتین، منجر به کاهش کلسترول خون مى‏شوند. جیمز کاروا همچنین مى‏گوید: پکتین موجود در گریپ فروت در هشت هفته، کلسترول خون را به طور متوسط 6 / 7 درصد کاهش مى‏دهد و این 1 درصد کاهش در کلسترول، 2 درصد خطر حمله قلبى را کاهش مى‏دهد. براى رسیدن به این منظور باید روزانه 5 / 2 گریپ فروت بخورید.

آب هویج، جعفری و اسفناج : نوشیدنی‌های سبز رنگ برای سلامتی زیاد توصیه می‌شوند به خاطر اینکه از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری می‌کنند. این نوشیدنی قوی به شما کمک می‌کند که از شر کلسترول چربی خونتان خلاص شوید و سلامت قلب و عروقتان بالا برود.

روغن زیتون : پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع نشده ی مونو که در روغن زیتون وجود دارد میزان کلسترول بد را در افرادی که از دیابت و یا سندروم متابولیک رنج می‌برند کاهش می‌دهد. به سالادهایی که تهیه می‌کنید روغن زیتون بزنید و یا اینکه سس سالادتان را با این روغن تهیه کنید. سس سرکه مناسب است. این سس با سرکه و روغن زیتون تهیه می‌شود.

حبوبات : عدس، لوبیا و نخود مقادیر زیادی فیبرهای دیر هضم دارند که می‌تواند کلسترول را بهبود ببخشد و سطح قند خون را کنترل نماید. حبوبات همچنین عاری از چربی‌های مضر هستند و منبع غنی از آهن، ویتامین B ، پتاسیم و منیزیم محسوب می‌شوند. شما می‌توانید یک سوپ عدس سالم تهیه کنید، از لوبیا در سالادهای خوب استفاده نمایید و سعی کنید نخود را در سوپ‌های خود به جای گوشت استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث بهبود سلامت قلب می‌شود بلکه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع و ماخذ : alexandrite-laser-hair-removal.com